Ендокринологията е медицинска наука, изучаваща жлезите с вътрешна секреция в човешкия организъм, свързаните с тях заболявания и методите за лечението им. Ендокринните жлези произвеждат химични вещества, които се наричат хормони.

Хормоните, отделяйки се направо в кръвта, се разнасят до съответните органи, като регулират техните функции.

Жлези с вътрешна секреция са хипофизната жлеза, епифизата, щитовидната жлеза, хипоталамуса, околощитовидните жлези, надбъбречните жлези.

Отделни участъци от задстомашната жлеза и половите жлези функционират като жлези с вътрешна секреция.

Хормоните на ендокринните жлези регулират важни жизнени процеси в човешкия организъм, като растежа, обмяната на веществата, размножаването и развитието, които оказват огромно влияние върху човешкото поведение.

Какво контролира хипофизата?

Хипофиза
Хипофиза, еднокринна система, контролира жлези с вътрешна секреция, щитовидна жлеза

Хипофизата контролира функцията на редица жлези с вътрешна секреция. Tя е контролирана от хипоталамуса, представляваща част от междинния мозък.

Ендокринната система се занимава с хормоните, отделяни от страна на щитовидна жлеза, надбъбречна жлеза, хипофиза, хипоталамуса, паратироидния панкреас, яйчници и хормони.

В нашия ендокринологичен кабинет МЦ ,,Орто Пункт“ в София извършваме успешно диагностициране и лечение на захарен диабет, хипертиреоидизъм, хипотиреоидизъм, нарушения на яйчноковите функции, функциите на тестисите, метаболитен синдром и други.

Какво представляват тези нарушения:

• Захарен диабет

Метаболитно заболяване, което се характеризира с хипергликемия и представлява нарушения в инсулиновата секреция или в инсулиновото действие или в двете заедно.

• Хипертиреоидизъм

Характеризира се с повишена продукция на тиреоидни хормони, които довеждат до тиреотоксикоза.

• Хипотиреоидизъм

Характеризира се с намалена секреция на тиреоидни хормони от щитовидната жлеза.

Метаболитният синдром е комплекс от взаимно свързани рискови фактори за развитие на захарен диабет и сърдечно-съдови заболявания.

Рискови фактори

Ендокринология, щитовидна жлеза, рискови фактори, нарушени функции

Тези рискови фактори включват артериална хипертония, затлъстяването и други.

Нарушението на функциите на женските гонади е състояние, при което има намаление или отпадане на функциите на яйчниците в резултат на увреждане на гонадите първичен или вторичен.

Към женския хипогонадизъм спадат хипоталамична дисфункция, овариална дисфункция, хипопитуитаризъм и други.

Нарушението на функциите на мъжките гонади –  това състояние е свързано също с намаление или отпадане на една от функциите на тестисите ендокринната или екзокринната. Възможно е нарушение и на двете заедно.

Ако имате нужда от  добър ендокринолог в София, консултирайте се с мен доктор Камен Каменов – навременната консултация ще ви спести много грижи относно вашето здравословно състояние.

Прочетете също: Какво се случва в тялото при нарушени хормони на щитовидната жлеза

Какво представлява прегледът при ендокринолог?

Преглед ендокринология
Клиничен преглед при ендокринолог, лекар за щитовидна жлеза, лечение

По време на прегледа лекарят ендокринолог снема ендокринологична анамнеза и извършва клиничен преглед.

На всеки пациент с ендокринно заболяване се изготвя индивидуален план за лечение и индивидуален профилактичен план.

Изготвя се схема за периодичен контрол на състоянието на пациента и при необходимост се извършват корекции на лечебния план.

Накратко:

• снемане на физикален статус по системи
  • назначаване на необходимите изследвания
  • лечение

Какво изследва ендокринологът?

Доктор Любомира Каменов е една от най-добрите ендокринолози в София. В нейния кабинет се изготвят индивидуални хранителни режими при пациенти, страдащи от диабет и затлъстяване.

В МЦ ,,Орто Пункт“ вие получавате цялостна грижа за извършване на профилактика, лечение на ендокринни заболявания, диабет и остеопороза.

Ендокринологични проблеми – признаци и има ли връзка с теглото

Има тясна връзка между заболяванията на щитовидната жлеза, обмяната на веществата и телесното тегло.

Хормоните на жлезата регулират метаболизма, а скоростта на метаболизма се определя чрез измерване на количеството кислород, който организмът използва в течение на определен период от време.

Когато щитовидната жлеза не работи, тези пациенти имат ниски стойности и обратно – при тези с повишена функция виждаме високи стойности.

За да се установи с точност дали жлезата работи правилно, или има някакви отклонения е необходимо да се направят изследвания на тези хормони.

Ако имате проблем със щитовидната жлеза и страдате от диабет, заповядайте при мен, доктор Каменов – аз съм добър ендокринолог с дългогодишен опит в София и мога да ви помогна.

Най-Добрите Специалисти ендокринолози в МЦ “Орто Пункт”

Добър ендокринолог София, специалист по вътрешни болести
Добър ендокринолог София, опитен специалист по вътрешни болести, д-р Камен Каменов

В МЦ ,,Орто Пункт“ в София работят добри специалисти и въз основа на вашите резултати от направените изследвания ще ви бъде назначено необходимото лечение.

Често срещани симптоми за проблем с щитовидната жлеза

• постоянна умора
  • чувствате се нервни и тревожни
  • промяна във вкусовите рецептори и апетита
  • разсеяни сте
  • кожата е суха и сърбяща
  • имате промяна в месечния цикъл
  • имате сърцебиене

В такива случаи, посещението при добър ендокринолог в София е наложително.

И не само това, ако сте постоянно в лошо настроение, кръвното е високо или имате необичайни или внезапни появили се изтръпвания и скованост в ръцете или краката, това също налага изследване на щитовидната жлеза.

Ако се нуждаете от добър ендокринолог в София или търсите добър специалист, който да ви помогне при проблем с остеопорозата, свържете се с МЦ ,,Орто Пункт“ в София с доктор Камен Каменов, където ще получите необходимото внимание и последващо лечение.

Постоянна умора

Липсата на енергия и постоянната умора са симптоми, които са свързани с още много състояния.

При състояние на хипотиреоидизъм тези симптоми са наподобяващи, което е резултат от твърде малко хормони на щитовидната жлеза.

Ако през целия ден сте уморени или дори сутрин след събуждане, макар, че сте спали дълго, това е също един от признаците, че функцията ѝ може да бъде понижена.

Производството на твърде малко хормони на жлезата оказва влияние върху нивата на серотин в мозъка, което ни кара да се чувстваме депресирани и подтиснати, което говори също за хипотиреоидизъм.

Тревога

Тревожността е симптом, който е свързан  с хипертиреоидизъм или по-точно, когато щитовидната жлеза произвежда твърде много хормони.

Когато се чувствате напрегнати и тревожни, също така разсеяни и просто не можете да се отпуснете, щитовидната жлеза може да е с хиперфункция.

В този случаи се нуждаете от преглед при добър ендокринолог в София в лицето на доктор Камен Каменов.

Нашият медицински център разполага с модерна иновативна апаратура за изследване на остеопороза.

Пациентите, които страдат от хипертиреоидизъм имат повишен апетит, което означава, че жлезата произвежда твърде много хормони и в същото време е възможно да се чувстват  гладни през цялото време.

Но това в никакъв случаи не означава, че при тези пациенти има повишение на теглото, защото заболяването компенсира калориите вследствие на повишения апетит, което не се отразява на теглото.

Загуба на усещане за вкус и мирис

При други случаи обаче, слабо активната жлеза може да доведе до объркване на аромати и вкусове.

Що се отнася до разсеяността, тя може да се дължи както на липсата на сън, така и на заболяване на щитовидната жлеза.

Увеличаването на хормоните могат да повлияят на концентрацията. Това се случва при хипертиреоидизъм, а при пациенти с хипотиреоидизъм довежда до забравяне.

Усещането за сърцебиене също може да бъде признак на хипертиреоидизъм.

Понижено либидо

Пониженото либидо е признак за страничен ефект от разтройството на щитовидната жлеза, за което са отговорни малкото хормони на щитовидната жлеза, довеждащи до липсата на такова.

Суха кожа, чупливи нокти

Малкото производство на хормони оказва влияние върху кожата – тя се изсушава, тогава настъпва промяна в нейната структура, което се дължи на забавения метаболизъм, причинен от малкото производство на хормони.

Недостатъчната влага допринася за нейното изсушаване и лющене,  а ноктите стават чупливи.

Запек и стомашни проблеми

При хиперфункция на щитовидната жлеза е възможно разстройство или по-чести движения на червата.

При тези, които страдат от хипотироидизъм, най-честият проблем е запекът, дължащ се на прекъсването в производството на хормони и забавяне на храносмилателните процеси.

При хиперфункция на щитовидната жлеза е възможно да се наблюдава разстройство или по-чести движения на червата.

Нередовен менструален цикъл

Менструалният цикъл може да бъде нарушен по различни причини и една от тях е високите нива на щитовидните хормони или хипертиреоидизъм.

Периодът между циклите може да бъде по-кратък, по-далеч един от друг или лек период.

При проблеми със ставите и болки в мускулите, задължително трябва да се консултирате с добър ендокринолог и специалист по остеопороза в София.

Усещане за бучка в гърлото

Бучка в гърлото, еднокринолог
Усещане за бучка в гърлото, симптоми, щитовидна жлеза

Други симптоми, които говорят за проблеми със щитовидната жлеза са усещането за бучка в гърлото, потенето или втрисането.

Усещането за втрисане или студ с свързано с хипотиреоидизъм.

При хиперфункция се произвежда по-силно енергия и поради тази причина хората с хипертиреоидизъм се потят обилно или се чувстват твърде топли.

При усещането за бучка в гърлото е необходимо да обърнете внимание на врата си за евентуално подуване на жлезата.

Ендокринологичните проблеми се отразяват на теглото, свържете се с добър ендокринолог диабет в София.

Един от сигурните симптоми е рязкото повишаване на теглото, за което е отговорна щитовидната жлеза.

Други проблеми свързани със щитовидната жлеза – трудности със забременяването, косопад и висок холестерол

Проблеми със забременяването и косопад

Неуспешното забременяване дълго време е признак за прекалено активна жлеза или недостатъчно активна.

Твърде малкото хормони нарушават цикъла на растежа на косата, което води до загуба на коса включително и на веждите.

Високият холестерол може да бъде също признак за проблем с щитовидната жлеза.

Не отлагайте консултацията с добър ендокринолог – навременната грижа и правилното лечение са ключови за вашето оздравяване.

При ендокринологични проблеми – препоръки от д-р Каменови

При ендокринологични проблеми е много важно да се спазват препоръките на лекуващия лекар, като промяна на хранителния режим, физическата активност и медикаментозната терапия.

Освен прием на препарати лекарят назначава при необходимост инжекции.

При захарен диабет, затлъстяване или остеопороза, промяната на начина на живот и спазването на препоръките на лекуващия лекар са от съществено значение за оздравяването.

При откриването на възли на щитовидната жлеза, понякога се налага хирургична интервенция или при установяване на тумори на надбъбречната жлеза.

Ендокринологията се асоцира със захарен диабет, затлъстяването, менопауза и заболявания на щитовидната жлеза.

С какво се занимава ендокринологът всъщност?

Ендокринологът се занимава с диагностика, лечение и профилактика на ендокринни заболявания.

Честите фрактури на костите, влошаването състоянието както на косата, така и на ноктите, треперенето на ръцете, рязкото отслабване или напълняване, постоянната сухота и жажда също подсказват за нарушена функция на щитовидната жлеза.
При оплаквания и за целите на профилактиката на болестите на ендокринната система са важни навременните прегледи при топ специалисти.

Свържете се с нашия екип – д-р Каменови Ви очакват!